God bless you!

Märkligaste hem-resan på länge! Precis satt mig på tåget som alla andra och tåget kör i väg. En svart man ställer sig mitt i gången och håller i en tjock bok med guld-blad. Börjar hålla värsta talet på engelska. han står alltså och predikar mitt på tåget. Och folk börjar skruva lite smått på sig.
Då kommer kontrollanten, "You cant pray here!. . . Hello?!," Men han bara fortsätter, ignorerar henne totalt. Hon ringde lite samtal och gick sedan iväg. Och han står fortfarande och predikar. "if you dont belive in god the devul will chase you! But if you belive, you can find peace in your self and make peace in the world" osv.. Tillslut kan jag inte hålla mig, så jag brister ut i skratt, och drog med mig många andra oxå. Tillslut får en man spel så han börjar skrika och rycka i hans arm. "SHUT UP!" Men han fortsatte. plötsligt var vi framme i Lund. "God bless you everyone! Amen!" 10 minuters non stop talkin! Kontrollanten berättade sen att han tydligen hade jobbat på tåget för 6 år sedan. Men åkt till America och gått med i en sekt. Där efter hade han blivit så. Och det var tydligen inte första gången han stod på tåget. Han kunde dessutom svenska! haha!


Kommentarer
Anonym

haha fan va ballt! det skulle ja sjukt gärna vilja se!

2008-07-29 @ 12:01:10
URL: http://laiiner.blogg.se/
Dazed

hahhaha!

:D

2008-07-30 @ 13:28:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0