Skånetrafiken, RIKTIGA *piiip*!

Var nyss borta på centralen för att planera min vardag väl eftersom jag behöver nytt Öresundskort imorgon och jag ska åka in sjukt tidigt för att träna med Vicky.  1775 SEK (!!!) Kostade det! Dom *piiiip* har höjt priserna. Kan inte förstå varför dom gör det.Som om dom inte drar in sjuka cash redan. Det är bara ca 25 000 svenskar som arbetar i danmark. bara där har dom dragit in 43 250 000 SEK på en månad!
Dom kan ju inte ens hålla tiderna. Alltid är det nått klödd med tågen. Antingen saknar dom lokförare, eller så är det "tekniska problem" vilket jag slutat tro på. För det är fan omöjligt att det kan va så mycket strul som det är med dom. Hade det funnits nån annan att åka med så hade jag gjort det, utan tvekan.

Sjukaste är nog också att om jag skulle vilja ta bussen till mina hemtrakter någon gång så kostar det mig 78 spänn! Alltså 156 jävla spänn tur och retur! Men om jag hade tagit bilen hade det inte ens kostat mig en hundring!

Att det kan vara billigare att köra bil är helt sjukt, "spara på jorden" säger dom. Ja men tjo fadderittan ta er i. . .! Snart kör alla bil ist.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0